Ce se întâmplă în organism atunci când consumăm murături

Nelipsite de pe mesele romanilor in timpul sezonului rece, muraturile sunt un aliment minune pentru sanatate. Putine persoane

stiu ca gogonelele, castravetii murati, conopida, gogosarii si varza au numeroase efecte benefice asupra organismului nostru.

Prin fermentare, legumele si fructele dau nastere unor bacterii sanatoase, care contribuie la intarirea imunitatii si la

reglararea microflorei.

Mai mult decat atat, muraturile amelioreaza alergiile si previn aparitia cancerului, intrucat reduc inflamatiile din organism.

Este important, insa, ca muraturile sa nu contina foarte multe ingrediente sau adaosuri, ci doar apa si sare. Otetul si zaharul

nu sunt indicate!

Iata ce beneficii au muraturile pentru sanatatatea noastra: Muraturile intaresc sistemul imunitar: Muraturile sporesc imunitatea,

devenind un aliat de nadejde in lupta impotriva racelilor si virozelor de sezon.

Gogosarii permit asimilarea calciului in organism, in timp ce varza murata, bogata in vitamine si minerale, fortifica

organismul

si devine un energizant natural cand suntem suprasolicitati.

Gogonelele sunt o sursa importanta de vitamina C si, consumate cu regularitate, previn astmul bronsic, iar sfecla rosie murata

si intreste imunitatea datorita continutului bogat in vitaminele A, C, B6, calciu, magneziu, fier si acid folic.

Varza murata elimina toxinele din organism: Varza murata, in special zeama de varza acra, detoxifica organismul, il

remineralizeaza, curata intestinele si previne constipatia.

Pentru ca aduce repede o senzatie de satietate si stimuleaza digestia, varza murata este alimentul ideal in dietele de slabit. De

asemenea, varza murata accelereaza procesul de ardere al grasimilor si restabileste microflora intestinala.

Muraturile sunt o sursa generoasa de antioxidanti: Antioxidantii pe care ii regasim in muraturi lupta impotriva radicalilor

liberi. Radicalii liberi sunt substante chimice formate in mod natural in corp, care distrug celulele si declanseaza boli precum

cancerul ori bolile de inima. Spre deosebire de legumele gatite, muraturile isi pastreaza intacta cantitatea si calitatea de

antioxidanti – vitamina C, betacaroten, licopen etc.

Muraturile sunt un ajutor de pret pentru digestie: Bacteriile probiotice din muraturi si din zeama acestora favorizeaza digestia

prin hranirea microbiomului, atat de important pentru imunitatea noastra si starea de sanatate a creierului si a intregului

organism. Mai ales in perioada in care urmam un tratament cu antibiotic, flora de probiotice este distrusa asa ca e indicat

consumul de muraturi. Este vorba despre legumele murate dupa metoda clasica, in saramura, nu despre cele murate in otet.

Muraturile sunt un supliment important de vitamine si minerale: Legumele murate au un continut bogat de vitamina C, A si K,

precum si de minerale de pret precum fier, calciu si potasiu. Acestea ajuta la consolidarea sistemului imunitar, previn si

trateaza anemia, intaresc oasele si asigura sanatatea aparatului vizual.

Muraturile pot oferi protectie pentru ficat: Muraturile au si o functie hepatoprotectoare, scazand toxicitatea de la nivelul

ficatului. Bineinteles, este vorba despre muraturile puse in casa, nu despre cele cumparate de pe raftul magazinelor, despre care

nu stii exact cum au fost preparate si care pot contine si aditivi nocivi.

Muraturile calmeaza crampele musculare: Un studiu realizat de catre cercetatorii de la Universitatea de Stat din Dakota de Nord a

aratat ca muraturile pot sa atenueze sau chiar sa elimine crampele aparute la nivel muscular datorita bogatiei de minerale

continute, cu mare biodisponibilitate la nivel celular – potasiu, magneziu, sodiu, clor.

Muraturile rehidrateaza rapid: Efortul prelungit ori realizat in conditii climaterice dificile (de exemplu, alergare pe munte la

altitudini mari) poate duce la deshidratare, iar apa nu va reusi sa te rehidrateaze rapid. Zeama de la muraturi este bautura

ideala in asemenea situatii, aceasta hidratandu-te instantaneu datorita continutului ridicat de sodiu si potasiu. Atat sodiul,

cat si potasiul sunt electroliti pe care organismul ii pierde prin transpiratie abundenta.

Muraturile ajuta la scaderea valorilor colesterolului: Mararul din muraturi este bogat in quercetina, despre care se stie ca are

proprietatea de a reduce simptomatologia alergica, scazand nivelurile de histamina, dar care are si capacitatea de a regla

nivelul de colesterol din sange. Anumite cerectari sugereaza ca, pe langa efectele benefice aupra colesterolului, mararul previne

indigestia, calmeaza crampele la stomac, dar previne si flatulenta.

Cand sunt muraturile contraindicate? Chiar daca aduc o serie de beneficii organismului, muraturile nu sunt indicate tuturor. Cei

care sufera de boli renale, insuficienta cardiaca, hipertensiune, dureri frecvente de cap si migrene, ar trebui sa evite

muraturile sau sa le consume rar. Muraturile dulci ar trebui consumate cu moderatie de persoanele cu diabet zaharat de tip I si

II, dar si de femeile insarcinate cu preeclampsie. Cei care sufera de boli renale sau cardiovasculare sunt sfatuiti sa limiteze

consumul de muraturi sarate. Muraturile nu sunt recomandate nici in alimentatia bebelusilor sub 1 an.

DISTRIBUIE PE: